Årsmöte Vikbolandets Arkivförening

Rapport från årsmötet i Vikbolandets Arkivförening

På onsdagskvällen den 24 april avhölls ”en pärla bland möten”, den för Vikbolandets Arkivförening, som detta år hade Björkekinds Hembygdsförening som värd och med den vackra bygdegården i Östra Ny, Tingsborg, som plats.
Med Mikael Hagdahl som ordförande blir det inga långdragna möten. Det viktigaste kommer dock med och vi får höra hur arkivet arbetar och vilket material som inkommit under senaste året.
Därefter fick vi oss till livs ett intressant föredrag av  Anders Karlin, ägare till den äldsta bokhandeln i Sverige, där han berättade hur han har byggt upp och fått sin bokhandel i Söderköping att blomma.
Vad menar jag då med ”en pärla bland möten”? Jo, då träffas de verkliga hembygdsentusiasterna på Vikbolandet, för att utbyta erfarenheter, få och ge råd, samt också för lite vanlig ”bygdeinformation”. Kom gärna med nästa år, ni kommer inte att ångra er! Då är det Rönö Bygdeförening som är värd. Besök gärna arkivet i Kuddby under året.
/ Styrelsen och Hembygdssektionen

Årsmöte Vikbolandets Arkivförening

Välkomna på årsmöte i Arkivföreningen onsdagen den 24 april kl. 19:00 i Tingsborg, Östra Ny!

Anders Kallin kommer dit och pratar om Söderköpings bokhandel och dess historia.

Alla medlemmar i Rönö Bygdeförening är också medlemmar i Arkivföreningen.

Välkomna!