Tredje gången gillt!

Igår kväll – lördagen den 23 april 2022 – kunde ingen pandemi eller annat hindra teaterföreställningen Bygdens Söner från att äntligen spelas i Rönö Bygdegård. Efter alla lysande recensioner och fulla hus var förväntningarna väldigt höga bland de 73 Rönöbor som var på plats. Och jag tror ingen gick därifrån besviken. Skådespelaren Peter Jansson från Östgötateatern gestaltade alla de 5 rollerna av både landsbor och sommargäster med varsam inlevelse och träffsäker precision. Det var nästan så att man ibland undrade, om det var Svenskog eller Rönö som porträtterades? I pausen bjöds på ”bubbel” och snittar, som turligt nog räckte precis!

Stort tack till er som kom, de vänliga själarna som hjälpte till med förberedelser och efterarbete, Peter och Östgötateatern – som strävar efter att vi ska få kultur i hela länet. Även tack Studieförbundet Vuxenskolan, Kulturrådet och Bygdegårdarnas Riksförbund för generösa bidrag!

Lolita