Årsmöte Rönö Bygdeförening

Årsmöte 2024 i Rönö bygdeförening

För en månad sedan, den 10 mars avhöll Rönö Bygdeförening sitt årsmöte i Bygdegården. Hela 43 medlemmar hade hörsammat kallelsen.
I år var det Anders Boija som höll i ordförandeklubban på ett föredömligt sätt.
Nina Vogel berättade om fortskridandet av vårt festplatsprojekt.
Som tidigare meddelats blev Misan Hufvudsson Årets Rönöbo.
Efter årsmötet bjöds det inte bara på semlor till fikat. Anders Tillander visade film och höll ett bejublat föredrag om utvecklingen av skogsindustrin under de senaste 100 åren.
Stort tack till alla som kom och till alla som bidrog till mötet!
Årsmötesdokument finns att läsa på hemsidan, eller kontakta Lolita på 070-2154712.

Årets Rönöbo 2024 – Misan Hufvudsson

I samband med årsmötet i Rönö Bygdeförening offentliggjordes årets Rönöbo.
Detta år föll valet på Misan Hufvudsson, en värdig representant för Rönö.
Motiveringen löd:
”Utmärkelsen Årets Rönöbo ges i år till en person som sprider kunskap, nyfikenhet och intresse om vår bygd.
Genom sitt engagemang i Rönö Walkers och sociala medier får många vikbolänningar, både in- och utsocknes, ta del av Rönös rika natur och kultur.
Som vinterbadare, gräsklippare och våffelbagare är det många som träffat på Årets Rönöbo.
Det är med stor glädje Rönö Bygdeförening tilldelar Misan Hufvudsson utmärkelsen Årets Rönöbo 2024.
Givetvis får Knatte ta del av utmärkelsen”
/ Styrelsen

Kallelse till Årsmöte

Välkomna till årsmöte för Rönö Bygdeförening söndagen den 10 mars kl. 14:00 i Rönö Bygdegård.

Förutom sedvanligt årsmöte kommer projektgruppen för den nya festplatsen att presentera planerna och det aktuella läget i projektet.

Motioner skall skriftligen tillställas styrelsen senast den tredje mars på info@ronobygdeforening.se
Handlingar till årsmötet finns nedan samt är uppsatta på föreningens anslagstavla i Rönö-korset.

Efter årsmötet kommer Anders Tillander att visa film och berätta om utvecklingen inom skogsbruket under de senaste 100 åren.

Föreningen bjuder på kaffe och semla!
Alla gamla och nya medlemmar hälsas välkomna!

/ Styrelsen

Kallelse Till Årsmöte 2024