Nationaldagsfirande i Kuddby kyrka

Nationaldagsfirandet 2023

I år firades Nationaldagen på Vikbolandet i Kuddby kyrka. Rönö Bygdeförening ingick i fanborgen som traditionen bjuder, med Ulla, Helena, Anki och Marie i sina vackra hembygdsdräkter. Solen sken från en klarblå himmel, det var riktigt skönt att få komma in i kyrkans svalka. Vi var drygt 10 personer från Rönö i en annars rätt välfylld kyrka. Högtidstalet hölls i år av Mikael Hagdahl, betraktelsen av prästen Marie Jäder och allt omgavs av vacker musik och sång av Pastoratskören. Efteråt serverades en god fika i Komministergården av Björkekinds Hembygdsförening.
Tack för ett högtidligt och fint nationaldagsfirande!
/ Lolita
Klicka för större bilder!

Ursprunglig annons:

Fira Nationaldagen 6 juni i Kuddby kyrka

Enligt tradition på Vikbolandet firas Nationaldagen den 6 juni  kl. 18:00 i en av våra  kyrkor. Detta firande är ett samarbete mellan våra hembygdsföreningar och församlingar. I år sker nationaldagsfirandet i Kuddby kyrka. Fanborg med föreningar och organisationer. Sång och musik. Kaffe i Komministergården.

Alla välkomna!

/ Styrelsen