Årets Segerbodag

Tillbakablick på Segerbodagen den 13 augusti
Minns i oktober, vår fina hembygdsdag vid Segerbo
Det har nu gått en och en halv månad sedan vår Segerbodag söndagen den 13 augusti, så det är hög tid att komma med en liten rapport. Trots att vi minns augusti som regnig, lyste solen fint under denna dag som inleddes med en gudstjänst som förrättades av vår ”nya” kyrkoherde Fredrik Hollertz – välkommen till Segerbo! Hans Jonsson stod för musiken i form av trumpet. Det var annorlunda men vackert att sjunga psalmer ackompanjerad av just detta instrument.
Drygt 50 personer var på plats, som efter gudstjänsten avnjöt det traditionella ”finkaffet” på tunet. Därefter tog Conny Passmark vid och höll som vanligt ett intressant föredrag om gångna tider. ”Hembygdsmusiken” stod bandet Hard Cash för, ett bejublat framträdande av låtar av Elvis och Jonny Cash, recenserat av bandets yngsta ”medlem”, som vi tror var rätt trött på att följa med på spelningar. I vilket fall blev definitivt inte vi trötta på musiken, vi stampade och jublade så bandet fick spela extranummer.
Tack alla ni som kom, tack alla ni som uppträdde och tack till pastoratet för fint samarbete. Och sist med verkligen inte minst, tack till Hembygdsgårdssektionen som arrangerat denna hembygdsdag!
/ Styrelsen
Årets Segerbodag
Söndagen den 13 augusti är det dags för årets hembygdsdag vid vår hembygdsgård Segerbo.
Den går helt i traditionens tecken med gudstjänst, ”finkaffe”, föredrag och underhållning.
Läs mer i bifogade inbjudan.
Alla hälsas varmt välkomna!
/ Styrelsen
Inbjudan: