Bygdegårdarnas Riksförbund – Nationell träff

Rönö Bygdeförening – Årets miljöstipendiat 2023

I samband med Bygdegårdarnas Riksförbunds Nationella Träff på Gotland förliden helg, delades diplomet för årets miljöstipendiat 2023 ut.
Helena och jag fick ta emot diplomet under den festliga middagen på lördagskvällen. Vi som förening är både glada, stolta och ödmjuka för detta stipendium – stort tack till alla ni som arbetar aktivt i föreningen, det är tack vare er som detta blivit möjligt!
Diplomet finns till beskådande i bygdegården.
Motiveringen lyder:
”Rönö Bygdeförening har, som en av de första föreningarna, erhållit Bygdegårdarnas Riksförbunds Hållbarhetsdiplom. Föreningen arbetar aktivt med miljöfrågor i sin verksamhet. Miljöhänsyn har stor betydelse i det pågående projektet att etablera verksamheten (festplatsen) på ny plats efter uppsägningen från 100 år av arrende på den gamla lokaliseringen”.
Helena & Lolita