”Guskelov” för punschen

Rapport från ”Guskelov” för punschen

En spännande, rolig och annorlunda kväll – så var det i bygdegården den 19 april där ett femtiotal medlemmar hade samlats.
Vår lokala punschexpert Conny Passmark fick oss där att använda de flesta av våra  sinnen i sitt försök att ge oss mer kunskap om denna dryck:
Hörseln, i form av ett intressant och intresseskapande föredrag
Synen, lukten och smaken som användes i provsmakningen av fyra olika sorters punsch, där det verkar som om vi klarade oss ”rätt bra”.
Lägg sedan till allmänt välbefinnande i form av en utsökt god och från grunden tillagad ärtsoppa, som avnjöts i trevligt sällskap.
Tack till alla som deltog!
Också tack till Ulla och Birgith för den goda soppan. Dessutom tack till alla flinka servitörerna.
Till sist, stort tack till Conny för att du delade med dig av ditt kunnande och av din punsch!
/ Lolita

Välkommen till Rönö Bygdeförenings Punsch- och Releasekväll!

• ”Om den svenska kult- och kulturdrycken punsch, denna svenska stolthet!” – Föredrag med vår lokala punschexpert Conny Passmark
  • Ärtsoppa med varm punsch
  • Punschprovning med överraskning