Julbord i Rönö

Rapport från Rönö Bygdeförenings Julbord

Så här dags, för en vecka sedan, var det full fart i Bygdegården, med de sista förberedelserna inför föreningens årliga Julbord. Och allt blev i princip klart tills de ca 50 gästerna anlände, som blev serverade glögg av ankomstkommittén (Sölve). Sedan var det dags att låta sig väl smaka på julbordets rätter, där det mesta var hemlagat från Gapudden, Mullingstorp och Gamla Bygdegården. Det var en munter stämning, det sjöngs både solo och allsång, jag tror att de flesta trivdes. Ett är säkert, ingen gick hem hungrig!

Tack till alla er som var där, tack vare er fick vi en bra slant över till vår nya festplats!
Varmt tack till er som hjälpt till att ordna denna aktivitet – Kerstin och Per, Martin Hjelmgren, Sölve, Elisabeth, Sture och till Ulla och Sören som hjälpte till med efterarbetet.
/ Lolita

Bygdeföreningens Julbord

Välkomna att anmäla er till Rönö Bygdeförenings Julbord, som äger rum lördagen den 9 december kl. 18:00

Läs mer på bifogad inbjudan.
Varmt välkomna till en gemytlig kväll i glada vänners lag!
/ Styrelsen