Östgötadagarna 2-3 september i Rönö

Succé för Östgötadagarna i Rönö
Närmare 700 besökare anammade Rönö Bygdeförenings budskap ”Upplev Rönö” under Östgötadagarna första helgen i september. Och mycket fanns att uppleva – Auktion, Loppis, lokala konsthantverkare och matproducenter, inte mindre än två historiska utställningar, guidningar i Rönö Kyrka, Rönö Café i Bygdegården inklusive korvgrillning samt aktiviteter för barn – åktur i lövad vagn efter traktor, ponnyridning och att få se och klappa på några av landsbygdens djur. Dessutom var Söderköpings Fotoförening på plats med utställning av alster företrädesvis från Vikbolandet. Vid Ålbäckens Trädgård fanns också Misans Våffelvagn.
Allt överskott från dessa dagar går till uppbyggnaden av den nya festplatsen i Rönö.
Stort tack till alla besökare, till alla lokala försäljare, samt till projektgruppen och alla funktionärer som gjorde detta möjligt!
/ Styrelsen

Nu närmar sig Östgötadagarna!

Här kommer mer detaljerad information om våra lokala försäljare samt öppettider.
Välkomna!
Vi satsar stort i Rönö på Östgötadagarna.
Det blir Auktion på lördagen och Loppis på söndagen.
Café med Östgötakakan i Bygdegården, Korv och Glass utanför.
Söderköpings Fotoförening ställer ut, Flera lokala försäljare.
Historiska utställningar och guidning av kyrkan.
Barnaktiviteter.
Läs mer i bifogat blad!
ALLT överskott går till arbetet med Rönö Nya Festplats.
Under veckan kommer vi att fylla på med mer information på hemsidan, med foton på en del auktionsföremål, information om de lokala försäljarna samt mer detaljerat tidsschema.
Välkomna!
Rönö Bygdeförening