Påskpromenaden…

…för barn och lite äldre samlade c:a 40 medlemmar – fördelat lika mellan de två grupperna. Barnen gick en kortare sträcka längs Rönö å och fyndade ägg och svarade på påskhäxan Kerstins frågor efter målgång. Alla barn fick dessutom en extra bonus, i form av en liten uppstoppad kanin, efter att ha svarat rätt på frågorna. Och det gjorde alla!

Påskhäxan Lolita höll ordning på de äldre, vandringssugna medlemmarna. Deras promenad var lite tuffare. Leden, som var c:a 4 km, sträckte sig från Stäk till Lilla Hummelvik med målgång vid Vintersbokorset. Tolv frågor skulle besvaras och vinnare blev Karin Andersson som ensam prickade in 10 rätt! Priset blev en påskhare designad och sydd av Kerstin Jakas.

Stort tack till alla medverkande!

Bygdeföreningens påskhäxor Lolita och Kerstin samt Ebba, som flög till Blåkulla lite tidigare.