Rapport från Midsommardagscafé på Segerbo

Solen verkade lysa med sin frånvaro tidigt på midsommardagsmorgonen. Det hindrade dock inte de verkliga entusiasterna i föreningen, som i ottan fixade löv och blommor, klädde midsommarstång och kransar, bryggde kaffe, öppnade upp Segerbo mm mm. Men skulle det komma några besökare i detta väder? Klockan 11 restes din fina, väldoftande majstången och då hade den första besökaren redan kommit, en hemvändare från den stora världen (från Mjölby) i fin hembygdsdräkt. Sedan tog det full fart! Trots att det kom några skurar, som gjorde att vi fick bära in och ut allt några gånger, besöktes Segerbo denna dag av många glada medlemmar med gäster från när och fjärran. Totalt besöktes vår fina, välansade hembygdsgård av i alla fall  60 personer (då räknar vi lågt), varav många skrev in sig i gästboken.

Tack till Segerbogruppen som gjort fint till denna dag, till kaffebröds-bakande Ulla, Birgith och Kerstin S! Samt sist stort tack till Kerstin och Per och Sölve – utan er stora insats hade det inte blivit något alls! Sickna bra funktionärer vi har i föreningen, tycker en stolt ordförande!

Lolita