• Hem
  • Aktiviteter

Rekord på Vikbolandets Arkiv- och Historie- förenings årsmöte

Hela 65 personer mötte upp i Mem i onsdags den 27 april, då VAHF anordnade sitt årsmöte med Tåby hembygdsförenng som värd. Drygt 20 personer av deltagarna kom från Rönö. Årsmötet avhölls på rekordtid, fastän det hanns med att både göra ett par ändringar i stadgarna och berätta om vad som inkommit till arkivet. Pandemin har ju inneburit att arkivet mer eller mindre varit helt nedstängt, men nu stundar nya tider!

Efter årsmötet höll Lennart Lidman på ett levande sätt ett mycket intressant kåseri om Rysshärjningarna och innehållet i hans roman, som också kunde köpas på plats. Efter detta blev vi trakterade förstklassig räksmörgås samt kaffe med god bakelse. Lennart underhöll då också med Bellmanvisor till gitarr, vilket var väldigt uppskattat.

Vi sänder tack från Rönö Bygdeförening till Tåby Hembygdsförening för denna kväll!