Skärgårdstur till Uvmarö onsdagen den 12 juli

I mitten av den svenska sommaren, onsdagen den 12 juli, steg 45 förväntansfulla personer på båten vid Stäk. Det var dags för Rönö Bygdeförenings årliga båtresa. I år var målet Uvmarö, med utsikter om en god lunch där på Magasinet.

Dagens väder skulle inte vara helt ”säkert” och de flesta av oss hade packat med regnkläder. Men vi hade tur, inget regn kom under hela färden, men väl ett par droppar när vi i slutet på dagen åter gick i land vid Stäk.

Dessförinnan kunde vi njuta av den fina skärgården, där skepparen säkert förde oss två olika vägar till och från Uvmarö. På ditvägen gjordes ett stopp vid Olsön, Andreas Bjelkhammar hälsade oss välkomna och berättade om ön och gården där. Vi intog vårt förmiddagskaffe på ön och fick en stund för att se ön och sträcka på benen.

Väl på Uvmarö motsvarade lunchen våra förhoppningar med råge i glada vänners sällskap.

Tack till alla som deltog på resan! Och speciellt tack till Kerstin Sundqvist som med liv och energi ordnat allting på bästa sätt!

/ Lolita

Klicka på bilderna för att se dom i större format!

Ursprunglig kallelse
Bygdeföreningen bjuder nu in till årets skärgårdstur. Detta år åker vi till Uvmarö.
Läs mer på bifogat blad!
Inbjudan kommer först nu, eftersom båten varit inne på reparation och det var oklart när den åter skulle vara i drift.
Vi hoppas ändå på full båt!
Välkomna!
/ Styrelsen