Sommarkonserten på Vintersbo Herrgård …

… flyttades till Bygdegården p g a regn. 56 betalande fick uppleva en finstämd konsert till harpa och flöjt. Konserten var ett samarrangemang mellan Bygdeföreningen och Pratté Society i syfte att göra Prattés verk för harpa kända i Sverige och världen. Denna konsert var den första i en serie som kommer att framföras under hösten. Kerstin Jakas överlämnade Bygdeföreningens gåva till ensemblen. ”Hemlagat”-påsen innehöll Åke Oscarssons kvalitetshonung samt myntate och gele från Vintersbo. Stort tack till Åke som bidrog till innehållet i påsen.

Konserten avslutades med mingel med tillhörande bubbel och snittar. Tillställningen blev mycket uppskattad och Bygdeföreningen fick idel lovord för arrangemanget.

Du kan läsa en längre artikel i Söderköpings-Posten genom att klicka HÄR

Kerstin, Lolita och Stefan