Teater En Lugn Stund med Rut och Ragnar

Rapport från teaterföreställningen i lördags

En Långt Ifrån Lugn Afton i Rönö Bygdegård…
I lördags var det dags igen för teater i Bygdegården.
Östgötateatern var på besök med föreställningen ”En Lugn Stund med Rut och Ragnar”.
56 förväntansfulla personer hade mött upp för att se pjäsen gjord på Kristina Lugns texter. Många skratt, en del igenkännande och också många tänkvärda ord fick vi med oss i denna gedigna föreställning.
Tack till Östgötateatern som ser till att vi utanför tätorterna också får kultur på hemmaplan!
Tack till skådespelarna Marika Strand och Sven Anglefjord för fina skådespelarinsatser.
Tack till alla ni som kom och såg föreställningen!
Och tack till alla trogna funktionärer som ställer upp och hjälper till!
För er som missade föreställningen, den går också att se i Östra Stenby/Konungssund Bygdegård den 13 april och i Östra Husby Bygdegård den 28 april.
/ Styrelsen

Dags för teater!
Möt Rut och Ragnar, paret i Kristina Lugns lätt absurda komedi, som har bestämt sig för att genomföra den perfekta skilsmässan.
Rönö Bygdeförening bjuder in till denna teaterkväll i samarbete med Scenkonst Öst och med stöd av Studieförbundet Vuxenskolan och Norrköpings kommun.
Föreställningen visas lördagen den 23 mars kl. 18:00 och är drygt 2 timmar lång inklusive mingelpaus i 20 minuter. Då serveras lyxig dryck & lockande tilltugg.
Anmälan senast den 18 mars via E-mail: info@ronobygdeforening.se  Ange samtliga gästers namn.
Kostnad: 225 kr. Är du 80 år eller äldre?  GRATTIS!  Då är kostnaden 170 kr.
Betalas in till Rönö Bygdeförening: Bankgiro 5732-5409 eller  Swish 123 08 08 451
Frågor: Ring Lolita på 070-2154712
Varmt välkomna!