• Hem
  • Aktiviteter

Tipspromenad och Skattjakt i Rönö i torsdags den 8 juli

Sommarens Tipspromenad inklusive Skattjakt blev en het tillställning! Tack vare att det ändå blåste en del, vilket tog udden av det kvava vädret, kunde 12 friska vuxna och 11 lekfulla barn bege sig ut på sina vandringar. Barnen guidades före Skattjakten av vår egen Pippi Långstrump (Kerstin Jakas). Skattjakten gick utmed  Rönö å och barnen letade ivrigt efter skatter. En del saker var kluriga att hitta men till sist hade alla barn hittat någonting. Väl tillbaka hos Pippi fick barnen ytterligare en sak och kunde bege sig hemåt efter en spännande jakt.

Tipspromenadens kluriga frågor handlade denna gång om Rönö i både då- och nutid. Deltagarna tyckte nog att de var lite svåra, trots att de flesta svaren kunde finnas på föreningens hemsida. Outstanding vinnare blev Sölve Andersson med sina 11 rätt, som lycklig tog emot vinsten i form av en rökt laxsida kommen från Kalle och Anki Wastesson.

Rätta svaren kommer att publiceras på föreningens Facebook-sida.

Tack alla som deltog! Vi hoppas att ni hade en trevlig eftermiddag!

Styrelsen