• Nyheter

Stort steg för projekt Rönö festplats

Efter mycket arbete med planering och projektering av den nya festplatsen kunde vi i tisdags den 13/6 äntligen skicka in bygglovsansökan.

Under våren har det upprättats ritningar över de befintliga byggnader som flyttats från Skälläng, det har beslutats hur byggnaderna ska placeras och hur vägarna ska dras. Parallellt har en ny elanslutning ordnats, vattenborrning planerats och typ av avloppslösning utretts.

Under arbetets gång dök det upp idéer om att utveckla festplatsen ytterligare. Efter många diskussioner, god input både från Hans-Ola Danielsson, Föreningen Vikbolandsspelet och Peter Jansson, Östgötateatern, togs beslutet att satsa på en ny större scenbyggnad och en sexkantig dansbana med tak. Den byggnad som vi nu söker bygglov för kommer ge föreningen fantastiska utökade möjligheter att arrangera allt från teater, dans och sångaftnar mm.

På bilden ser ni en fasadritning över scenbyggnaden och dansbanan.

Stort tack till alla som på olika sätt är med och bidrar i projektet! Nu väntar vi med spänning på återkoppling från bygglovskontoret och på att få komma i gång med byggnationen.

Vi återkommer med mer information löpande.

Trevlig sommar önskar projektgruppen och styrelsen!