Årsmöte 2023

Rönö Bygdeförening avhöll sitt ordinarie årsmöte den 12 mars 2023 i Bygdegården.

33 medlemmar hade hörsammat kallelsen, lyssnade och deltog aktivt på mötet och lät sig väl utspisas med kaffe och Kerstin Sundqvists goda semlor. Dokument från mötet kan läsas på vår hemsida. Protokollet finns även på vår anslagstavla i Rönökorset.

Några axplock från mötet kommer här:

• På mötet informerades om utvecklingen av projektet med den nya festplatsen i närheten av vår hembygdsgård. Planen där finns nu framtagen för området där tillgänglighet är ett nyckelord. Läs mer på vår hemsida. Bidrag – stora som små – mottages tacksamt!
  • Utnämningen ”Årets Rönöbor” tilldelades välförtjänt Marie Béve och Rolf Andersson. Läs motiveringen i dokumentet nedan.
  • Föreningen har antagit en Hållbarhetspolicy. Mer information om denna kommer längre fram.
  • En ”Äldrepensionärsrabatt” på 25% har införts på våra aktiviteter. Den gäller från 80 års ålder.
  • Årets aktivitetslista presenterades. Den kan läsas i nedan dokument, men kommer också att sändas separat.
  • Flera nya styrelsemedlemmar valdes in och några av de avgående – Stefan Jakas och Göran Mofors – var på plats och avtackades med en blomma.

Aktuella handlingar länkas nedan (understreckat):

Aktivitetsplan 2023

Årsmöte Rönö Bygdeförening 2023-03-12

Budgetförslag 2023

Hållbarhetspolicy Rönö Bygdeförening 2023-02-16

RBF Verksamhetsplan 2023

Utmärkelsen Årets Rönöbo 2023

Verksamhetsberättelse 2022 Rönö Bygdeförening

Klicka på respektive bild för att se den i större format

Ordförande och Medlemsansvarig

Lolita Nilsson